نوشته شده توسط : مهدی فیضی

● به سوی آینده ای بهتر
 

با این حال روند پیشرفت زنان در فضای مجازی بسیار سریعتر از جهان واقعی بوده است. زنان هر زمان که به امکانات آموزشی دسترسی دست پیدا کردهاند از کامپیوتر برای آموزش استفاده کرده و با دیگران شبکههایی را تشکیل دادهاند. همچنین فرصتهای شغلی و اقتصادی برای خود و سایر زنان به وجود آورده و دیگران را در معلومات خود شریک کردهاند.


سایت یونسکو به عنوان نمونه به گروه زنان فعال در مکزیکوسیتی اشاره میکند که با برقراری ارتباط با گروه زنان همفکر خود در کالیفرنیا از طریق پست الکترونیکی اطلاعات مفیدی را در مورد کارخانه نساجیای که در آن مشغول به کار بودند کسب کرده و از آن برای بهبود شرایط کاری و احقاق حقوق خود سود بردند.


در ایران نیز زنان زیادی توانسته اند از طریق اینترنت برای مشکلات حقوقی یا پزشکی خود راه حلی پیدا کنند یا از دیگران کمک بگیرند. فاطمه ابویی یکی از این زنان است که با استفاده از سایتهای پزشکی متوجه وجود علائم سرطان در خود شده است. او میگوید: «سال گذشته به طور اتفاقی وارد یک سایت پزشکی شدم و مطلبی در مورد سرطان سینه دیدم. با خواندن آن مطلب احساس کردم من هم علائم این بیماری را دارم. این بود که به پزشک مراجعه کردم و خوشبختانه با مداوای بموقع بهبود یافتم.»


به نظر میرسد زنان بسیاری به اهمیت آشنایی با تکنولوژیهای جدید و استفاده از قابلیتهای آنها پیبرده و با وجود موانع موجود قدمهای بلندی در راه دستیابی به آنها برداشتهاند. به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سال گذشته از ۱۰۵۵ نفری که از کلاسهای آموزشی فرهنگسرای آی.تی استفاده کردهاند ۵۴۶ نفر زن و ۵۰۹ نفر مرد بودهاند.


با وجود این در سراسر جهان تا دستیابی به تعادل جنسیتی فاصله زیادی مانده است. این فاصله بخصوص در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین چشمگیرتر است. به طوریکه در حال حاضر در آسیا در مقابل هر ۷۸ مرد تنها ۲۲ زن از کامپیوتر استفاده میکنند.


ما تغییر این وضع با کمک انجمنهای غیردولتی مرتبط با امور زنان و تلاش برای رفع عقبماندگیهای آموزشی و اقتصادی زنان و البته تلاش برای تغییر دیدگاههای سنتی و مردسالارانه میسر خواهد شد. این تغییر بیش از هر چیز عزم خود زنان را برای برداشتن فاصلهها و کاهش نابرابری میطلبد.


امسال نرگس سال اول مهندسی نرمافزار را تمام کرده و دراین یکسال در یک آموزشگاه دوره سختافزار، مونتاژ، تعمیر و عیبیابی کامپیوتر را گذرانده است. او میگوید «میخواهم بعد از تمام شدن درسم یک شرکت خدمات کامپیوتری راهاندازی کنم. امیدوارم تا آن زمان بتوانم دیدگاه پدرم را درباره کارهای زنانه و مردانه تغییر دهم.»


منبع:http://aftab.ir


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: